Sayfalar

27 Temmuz 2018 Cuma

Ev Yapımı Limonata


Derin dondurucunuzda yeriniz de varsa kışın mis gibi portakalları limonları atıyorsunuz buzluğa, yazın size buz gibi limonata olarak geri dönüyor :)

Malzemeler
1 portakal
2 limon
1,5 su bardağı şeker
2,5 lt su

Yapılışı
  • Portakal ve limonu buzluktan çıkarın. Biraz bekledikten sonra rondoda iyice çektirin. 
  • Rondoda çekerken üzerine şekeri ilave edip şekerle de çektirebilirsiniz. 
  • İyice ezilen portakal ve limonun üzerine suyunuzu ilave edin (musluktan değil içme suyu elbette).
  • Şimdi sıra geldi limonatanızı süzmeye. Süzmeden önce parçaların iyice küçülmesini istiyorsanız çorba çırpıcısından da geçirebilirsiniz. Şart değil, ben bazen yapıyorum bazen yapmıyorum.
  • Bir süzgeç marifetiyle limonatanızı süzün. 
  • Şeker - su oranını keyfinize göre değiştirebilirsiniz. Portakal ve limonunuzun ebatlarına göre de değişir. Ben 2.5 seviyorum ama siz 3 lt su da koyabilirsiniz, 2 lt de. Tamamen damak zevkinize kalmış, tadına baka baka katın.
Afiyetler olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder