Sayfalar

26 Temmuz 2018 Perşembe

Nohutlu Semizotu Salatası


"Olsa da kaşıklasam" diyorum şuan, öyle nefis bir lezzet şu salata. Nohutla semizotunun birbirine bu kadar yakışacağını tahmin etmezdim, şıkır şıkır misafirlik :) Hem yemek hem salata, hem hafif hem şık. Birkaç farklı tariften derledim, zamanla birşeyler eksilttim kattım, budur ;)
Afiyetler olsun :)

Malzemeler
semizotu
dereotu
yoğurt
tuz
haşlanmış nohut
soğan
salça
kimyon
karabiber
sarımsak

Yapılışı
  • Semizotunu yıkayın, ayıklayın. Dereotunu da aynı şekilde yıkayıp ayıklayın ve doğrayın. İstenirse maydanoz ve nane de katılabilir. Tamamen tercih meselesi.
  • Semizotunu sarımsaklı yoğurtla karıştırın.
  • Soğanı ince ince doğrayın. Zeytinyağında güzelce kavurun. Üzerine nohutları ilave edin. Dilediğiniz kadar salça ekleyip güzelce karıştırın (ben yine salçası bol seviyorum). Sonra yine bolca kimyon koyuyorum, sanki o güzel tadı en çok kimyon veriyor. Biraz da karabiber, tuz. 
  • Sıcağı hafif çıkınca da sarımsaklı yoğurtlu semizotunun üzerine güzelce dökün. Ve servis :)
Afiyetler olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder