Sayfalar

27 Temmuz 2018 Cuma

Portakallı Etimek Tatlısı


Bir ara peşpeşe bütün misafirlerime bu tatlıyı yapmıştım. Portakal tadını tatlıda çok seviyorum, bi de üstüne yumuşacık pofuduk birşey. İnanılmaz da hafif, deneyiniz canımlar :)

Malzemeler
1 paket etimek

şerbeti için
1,5 su bardağı şeker
1,5 su bardağı su

muhallebisi için
4 su bardağı süt
1 su bardağı toz şeker
2 yemek kaşığı nişasta
2 yemek kaşığı un
1 yemek kaşığı tereyağı
1 paket vanilya

portakal sosu için
2 su bardağı portakal suyu
2 yemek kaşığı şeker
2 yemek kaşığı nişasta

Yapılışı
  • İşe şerbeti yapmakla başlamamız lazım. Şekeri tencerenize koyup altını yakın ve tamamen karamelize olana kadar bekleyin. Ama sakın şekeri çok koyulaştırmayın o zaman tadı acı olur.
  • Üzerine şerbetin suyunu ekleyin. Ben ilk yapışımda şekerin donduğunu görünce şoka girip "bu böyle mi oluyodu ya kesin yanlış yaptım birşeyleri" demiştim :)) Her şey yolunda, şekerin yavaş yavaş suyun içinde erimesini bekleyin.
  • Şeker erirken etimeklerinizi borcamın içine bir güzel dizin. Şekeriniz eriyince şerbetinizi sıcak sıcak etimeklerin üzerine gezdirin. 
  • Süt, şeker, nişasta ve unu bir güzel karıştırıp ocakta pişirin. Kaynayıp göz göz olunca tereyağı ve vanilyasını ekleyip altını kapatın. 
  • Muhallebinizi etimeklerinizin üzerine dökün.
  • Portakal sosunun tüm malzemelerini ocakta pişirin. Fokurdasın ve sonra altını kapatın. 
  • Portakal sosunu muhallebinizin üzerine dökmek için mutlaka muhallebinin soğumuş olması gerektiğini unutmayın.
  • Sosunu da ilave ettikten sonra dolapta en az 1 saat bekletip dilimleyerek servis edin. 
  • Ben çilek, portakal ve file fındık ve fıstık kullandım, siz de dilediğiniz meyvelerle süsleyebilirsiniz. 

Afiyetler :)


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder