Sayfalar

6 Nisan 2019 Cumartesi

Çiğ Köfte


Bir süredir ev yapımı çiğ köfte tarifi bakıyordum. Sanki bi vakitler Mer'de böyle bir tarif gördüm gibi hatırlayınca ona sordum. Kendisi de bayadır yapmadığını ama Cahide'nin yağlı köftesinin çok lezzetli olduğunu söyleyince Cahide'nin siteyi biraz karıştırdım. Yağlı köfte değil ama nefis tarifi buldum kızlar, bağımlısı olabilirsiniz :) Dışarıdan almaya gerek yok artık, mis gibi ev yapımı :)


Malzemeler
3 su bardağı köftelik esmer bulgur
3 domates (büyükse 2 olsun ama ben salkım domates 3 tane kullandım)
1 küçük haşlanmış patates (tartınız varsa 100 gr kadar)
1 su bardağı öğütülmüş ceviz
İnce doğranmış maydanoz (miktarı size kalmış)
1 soğan
1 limon

Sosu için 
1 su bardağı zeytinyağı
1,5 yemek kaşığı domates - biber salçası karışık (elinizi korkark alıştırmayın dolu dolu) 
1 yemek kaşığı köfte baharatı 
1 tatlı kaşığı karabiber
3 yemek kaşığı isot
1 yemek kaşığı pul biber
1 yemek kaşığı nar ekşisi (artırılabilir)
2 diş sarımsak (ezilmiş)
1 tatlı kaşığı tuz

Önemli: Tarifteki acı miktarıyla istediğiniz gibi oynayabilirsiniz. Aslında tarifte 2 yemek kaşığı pul biberdi mesela, ben 1'e düşürdüm. Ya da daha ekşi bir tat için nar ekşisi ya da limon artırılabilir. Bir-iki kere yapınca zaten tam olarak ne istediğinizi anlıyorsunuz ;) 

Yapılışı
  • Önce sosu yaparak işe başlayın. Sos tenceresine zeytinyağını alın, üzerine salçayı ekleyerek ocağın altını açın. Salça yağın içerisinde açılınca üzerine kalan tüm sos malzemesini ekleyin.  Ben tuzunu da bu aşamada katıyorum. İki dakika kavrulduktan sonra altını kapatın, kenara alın. 
  • Domateslerin kabuklarını soyun, rondoda çekin. Soğanları da üzerine alın, çektirin. İyice su gibi olunca bulgurları üzerine alın ve birkaç dakika rondoda çekmeye devam edin. (Benim rondo haznesi o kadar geniş olmadığı için 2 su bardağı bulguru katıyorum. Bulgurun kalan 1 bardağını yoğururken makinaya direkt atıyorum.)
  • Bulgurlu karışımı yoğurma makinasına alın. (Elbette elde de yoğurulur.) Biraz yoğurduktan sonra cevizi, haşlanmış ezilmiş ve hafiften ılınmış patatesi ilave edin. 1 limonun suyunu katın. (Ben tada göre artırıyorum bazen limonu)
  • En son olarak da sosunuzu katın. Ve sonrası yoğur, yoğur, yoğur. 
  • Makinada yoğurulurken sürekli başına gelip bi tatlı kaşığıyla tadını kontrol ediyorum. Biraz daha ekşi olsun diye limon eklemek ya da bulgurlar sert geldiyse hafif ılık su eklemek gibi birtakım olaylar için :) 
  • Tarifte su ekleme yoktu. Fakat dediğim gibi eğer bulgurlar yine de sert gelirse, çok az az olmak üzere ılık su ekleyebilirsiniz. Ama dikkatli olmakta fayda var. 
  • İyice macun kıvamına gelince artık yoğurulma işlemi bitiyor. İnce doğradığınız göz kararı maydanozu ekleyin. Bundan sonra çok yoğurmayın, yalnızca karıştırın.
  • Avucunuzda güzelce sıkarak servis tabağına dizin. Göbek marul, maydanoz, nane, limon ve nar ekşisiyle beraber servis edin. Ya da gönlünüz nasıl dilerse :)

Afiyet olsun.








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder