Sayfalar

13 Ağustos 2013 Salı

Elif'in Minik Pogaçaları

 

Poğaça / Poaça / Poğça / Bohça diyeni de duydum ama yukarıdaki doğru. Tdk'nın yalancısıyım :) 

Tarifimi böyle sahiplenmemin sebebiyse bu poğaçaları mutfağa girdim gireli yapıyor olmam, ki giriş yaşım baya küçüktür. "Elim hamur tuttuğundan beri" yani :) 

Yumuşacık, özellikle sıcakken çayla çok tatlı giden minik pofuduklar için deneyin derim.
Bu arada fotoğraftaki tuzluğun orda ne aradığı konusunda hiçbir fikrim yok :) Fotoğrafı düzenlerken "bunu nasıl çekmişim acaba" dedim. Bazen insan gözünün önündekini farkedemeyebiliyor.

Tarif, ben çok küçükken aldığımız baya eski bir yemek kitabından.... Yapılışı "Un elenir" diye başlıyor düşünün yani :)

Malzemeler:
4,5 sb un
1 paket margarin (yumuşak, 250 gr)
1 paket yaş maya
1 tatlı kaşığı toz şeker
1 kahve fincanı süt
3 kahve kaşığı tuz
3 yumurta (1 yumurta sarısı üzeri için ayrılacak)
susam, çörekotu

Yapılışı:
  • Yaş mayayı şekerli sütle ezeceksiniz. Yağı, yumurtaları ve tuzu, unu da ilave ederek yoğuracaksınız. 
  • Üzerini örterek ılık bir yerde mayalandıracaksınız.
  • Ceviz büyüklüğünde parçalar koparıp zevkinize göre şekil vereceksiniz.
  • Fırın tepsisine dizdiğiniz minik poğaçalarınızı yumurta sarısı sürdükten sonra susam ve çörekotu serperek fırına vereceksiniz. 
Afiyetler olsun :)

2 yorum:

  1. hamur isleri arasinda enn en cok sevdigimdir pogaca :)) ne olursa olsun her daim bes cayinda kahvaltida birine giderken :-P bana gore en pratik ve en doyurucu ve lezzetli olanidir. hic kati yag ile yapmamistim lakin. yani kullanirsam tereyagi koyarim fark eder mi bir. iki yas maya olmasa kuru maya olsa cunki burda henuz benim kullanabilecegim yas maya bulamadim da ;) ve ayrica ben kooca koca yaparim minik minik ugrasamiyorum ya elifcan sabrim kalmiyor ;P yinede pofuduk olur mu? bu arada hayilli olsuuun. zira bi tarif bakmak icin ziyaret edecegim yerlerden birisi olucak bu bilog :-))) cok sevgiler :)

    YanıtlaSil
  2. hemen cevaplar:)
    1. ben de hiç sıvıyağla yapmadım :) başka bir yerlerde yedim ama ben kendi fikrimi söyleyeyim, katı yağla yaptıktan sonra bir daha sıvıyağla yapmayacaksın bence :) tereyağı tabi ki olur, hatta leplezetli olur.

    2. kuru mayayla tabi ki olur ama lezzet olarak yaş mayayı tam yakalayamaz diye düşünüyorum. dikkat etmen gereken tek bir şey, kuru mayayla yapılınca tepside birazcık daha mayalandırman gerekecek, fırına vermeden bir 15dkcık mesela. ;)

    3. tabi ki pofuduk olur :)mayalı hamurların özelliği bu biliyosun ;)

    çok teşekkür ederim Seyyahcım, sözlerin bana motivasyon, bana iyilik, bana güzellik :) inşallah güzelce dolar taşar burası, yapar misler gibi yeriz. her zaman bekliyorum :)

    YanıtlaSil