Sayfalar

21 Ağustos 2013 Çarşamba

Kabak Beğendili Tavuk Sote


İlk denememde, ki kendisi dün akşam oluyor :) anneme "bak bakalım nasıl olmuş" deyince annem aldığı ilk çatalda şöyle bir tepki verdi: "aaa sütlü kabak buuu, annem ne çok sütlü kabak yapardı biz küçükken. Sen bunun beğendisini hep yap, ben yerim" :)) 
Surat ifadesi de bana aynen şu sahneyi hatırlattı: Hani Ratatuy'da artık filmin sonlarına doğru o mendebur suratlı yemek eleştirmeni adam Gusteau's 'a geldiğinde "Şaşırtın beni!" demişti de bizim Remi de Ratatouille pişirmişti. Adam ilk çatalı aldığında anne yemeği moduna girmişti ya aynen o surat :) Çok mutlu oldum :)

En sevdiğim animasyonun da mutfakla ilgili olması ne güzel değil mi? :) Bu arada bu yukarıdaki porselen anneannemden. Özenle saklıyorum benim için çok çok kıymetli. Bizim büyükbaba Almanya'dayken her gelişinde kutular koliler porselen getirirmiş. 12 kişilik cânım takımları teyzeye-dayıya-hala kızına parça parça dağıtan bir anneanneden bahsediyorum. Şimdi konuşurken kızıyorum da ona bu yüzden. Eminim bunların fabrikaları bile kapanmıştır, kapanmadıysa bile bu tabakların desenleri ve imal edilme şekillerinin orjinalliğini hiçbir porselen yakalayamaz. Tabakların içi hiçbir boşluk kalmayacak şekilde desen, tablo gibi. Günlük kullanıyor bir de bunları :) Geçenlerde teyzeme gittim, baktım aynı bu şekilde tabaklar, desenli harika üstelik de seti bozulmuş kırılmış da biraz, azıcık yürüttüm tabi :) Anneanneye de bir gidilsin, ona 12 kişilik yeni bir takım alınacak ondaki tabaklar da aynen yürütülecek inşallah :) Ben hem çok seviyorum hem de çok kıymetli buluyorum bu tarz eşyaları...

Tabağın içindekine gelecek olursak :) Hünkar beğendi'nin biraz daha değişik versiyonu. Hatta ilk görüşte o sanılabilir. Ama patlıcan yerine kabak, kuzu eti yerine de tavuk kullanıyorsunuz. Tarifi hünkar beğendiyi nasıl yapıyorsam ona uyarladım. Malzeme miktarlarını kafanıza göre değiştirin lütfen :)

Malzemeler:
Eti için:    1 orta boy soğan
               1 tavuk göğsü
               4-5 çarliston biber
               salça
               tuz, karabiber, kekik, kimyon

Beğendisi için:     3-4 kabak
                          sıvıyağ (kabağı sotelemek için)
                          3 yemek kaşığı un
                          3 sb süt
                          3 yemek kaşığı tereyağı
                          kaşar peyniri rendesi 
                          tuz, karabiber

Yapılışı:
  • Bence önce kabakları rendelemekle işe başlayalım zira benim gibi rendeden nefret edenlerdenseniz iş uzadıkça uzuyor :) Rende kabakları az sıvıyağda karıştıra karıştıra güzelce soteliyoruz.
  • Soğanı ve çarliston biberleri ince doğrayıp biraz kavurduktan sonra üzerine kuşbaşı doğranmış tavuk göğsünü ilave ediyoruz. Tavuklar pişince de salça, tuz ve baharatları katıyoruz. Gerekirse üzerine biraz daha sıvıyağ ilave edebilirsiniz çünkü beğendiğinin üzerinde hafif etin yağından gezdirmek hoş bir görüntü oluyor ;)
  • 3 yemek kaşığı unu yağda kavuruyoruz. Sonra üzerüne sütü yavaş yavaş ilave ediyoruz. Sütü ne kadar çok katarsanız beğendiniz o kadar akıcı kıvamda olur. Bu sizin tercih edebileceğiniz birşey. Ben çok kuru sevmediğim için 3 sb katıyorum. Beğendiyi hiç ara vermeden sürekli karıştırarak pişiriyoruz. Fokurdamaya başladıktan birkaç dakika sonra sote kabakları ve birkaç dakika sonra da rende kaşarı katıyoruz. Tuz ve karabiber ilavesinden sonra kaşarlar iyice eriyince beğendimiz hazır hale geliyor.....
  • Yine alta kabaklı beğendi, üzerine tavuklar, yemeğimiz hazır :)
Afiyetler olsun :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder