Sayfalar

26 Temmuz 2018 Perşembe

Beşamel Soslu Tavuklu Etimek


Bu tarifi bir kere yapıp yiyen iflah olmuyor o kadar diyeyim size :) Bundan sonra bütün misafirlerinize bu tarifi yapmak isteyeceksiniz, öyle lezzetli. Hem pratik de. Kesinlikle deneyin ;)

Malzemeler
yarım kg tavuk (ister göğüs ister pirzola kullanın, size kalmış)
400 gr mantar
kırmızı biber (miktar keyfinize göre)
etimek
3 yemek kaşığı un
3 yemek kaşığı tereyağ
yaklaşık 4 su bardağı süt
eriyen herhangi bir peynir 

Yapılışı
  • Tereyağını tavada eritin. Üzerine unu dökerek biraz kavurun. Unun kokusu çıkınca üzerine azar azar ılık sütü ilave edin. Süt miktarını yaklaşık verdim çünkü beşamel sos kıvamı tamamen zevk işi. Ben çok koyu kıvam sevmiyorum mesela. Siz de yarım lt süte kadar çıkabilirsiniz ya da 3 su bardağı sütte de bırakabilirsiniz. Akışkan ama çok cıvık olmayacak bir seviyede süt ilavesini bırakın ve karıştıra karıştıra sosun pişirin. (Bekleyen beşamel sos koyulaşır bilginize)
  • Tavukları az zeytinyağında kavurun. Kırmızı biberleri jülyen doğrayıp farklı bir tavada güzelce kavurun. Mantarları orta büyüklükte doğrayıp yine zeytinyağında kavurun, hepsi ayrı ayrı.
  • Bu üç malzemeyi de beşamel sosla birleştirin.
  • Fırın kabınızın en altına etimekleri dizin. Üzerine beşamel soslu karışımınızı güzelce yayın. 
  • En üste de eriyen peynirinizi dizer ya da dökerseniz işlem tamam. Ben pek kaşar tercih etmediğim için tel peynirleri güzelce dizdim. Kaşar peynir rendesi de olur, dil peynir de olur. Çeçil de olur. Tel peynir kızarınca pek de güzel oldu, tavsiyem olsun. 
  Afiyetler :)



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder