Sayfalar

8 Ekim 2015 Perşembe

Baykuş Kurabiye

Uzun bir aradan sonra merabalar efendim :)
Kısa bir tatil molası vermiştik :p her nekadar tatil süremiz dillere destan olsa da bizim açımızdan kısacıktı:) Heybemizde birsürü anıyla döndük şükürler olsun.. Bu tatil aralığında yemek yapmanın, buraya eklemenin, tarifi uygulayanların yorumlarını duymanın beni desarj ettiğini bir kez daha anladım. O yüzden tekrar Vira Bismillah diyorum.
Aslında siteye eklemek için biriken o kadar tarif var ki, hepsi benim ertelememe maruz kaldı tatil boyunca:)  İnstagram da baykuş kurabiye fotolarını da görünce "neden ben de yapmıyorum" dedim ve sizler için denedim. Sonuç tabiki de gülümseten cinsten ;) Yaptığım kurabiyelerden okuldaki arkadaşlara da test ettirdim bu arada. Hepsinden geçerli not aldı. Özellikle çocukların çok çok  hoşlanacağı bir tarif.
Mutlaka deneyin efendim memnun kalmama olasılığınız yok!

Malzemeler
150 gr margarin (oda sıcaklığında)
1 adet yumurta
1 su bardağı pudra şekeri
1 kahve fincanı nişasta
1 paket vanilya
1 çay kaşığı kabartma tozu
3 su bardağı un

gözleri yapmak için; damla çikolata
gaga yapmak için; badem

Yapılışı:
  • Derin bir kabın içerisine pudra şekerini, margarini, vanilyayı ve yumurtayı alıyoruz. Çok iyi bir şekilde yoğuruyoruz.
  • İyice yoğurulan malzemenin içerisine kabartma tozu ve nişastayı ilave ediyoruz.
  • Son olarak da unu azar azar ilave ediyoruz. Kulak memesi yumuşaklığına gelene kadar yoğuruyoruz.
  • Kıvama gelince 1 saat buzdolabında bekletiyoruz.
  • Buzdolabında dinlendirdiğimiz hamuru 1 cm kalınlığında açıyoruz. Su bardağıyla yuvarlakları kesiyoruz. Yağlı kağıt serdiğimiz tepsiye yuvarlak olarak kestiğimiz kurabiyeleri diziyoruz. (ister tam yuvarlak şekil yapabilirsiniz isterseniz su bardağıyla kafa kısmından tekrar bir kesik daha oluşturabilirsiniz benim gibi)
  • Gözlerini yapmak için, misket büyüklüğünde iki parça hamur elip elimizde yuvarlayıp, yanyana göz yapıp ortalarına damla çikolata batırıp yassı bir şekil almasını sağlıyoruz.
  • Bademlerden de gagasını yapıyoruz. İsterseniz gaganın altına çatalla çizikler oluşturabilirsiniz. Yine aynı şekilde yanaklarını çay bardağıyla hafif bastırıp şekillendirebilirsiniz.
  • Hazırlanan kurabiyeleri 180 derecede üzeri hafif kızarana kadar pişiriyoruz.
    Afiyetle canlar :)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder