Sayfalar

15 Ekim 2015 Perşembe

Kadayıf Çanağında Enfes Muhallebi

Yine enfes bir tatlı :) 
Tarif Emine'mden :) Kendisi harika yemekleriyle meşhurdur Uşak'ta. Her gittiğimde evine, kendi evimde gibi hissettirir beni. Harika sofralar hazırlar, süperötesi sohbeti vardır ayrıca :) Kadayıf çanağında muhallebiyi de ilk onda yedim. Enfesti.. Hemen tarifi alıp denedim.. 
Porsiyonluk bir tatlı olduğu için sunumu şık, yapımı biraz oyalayıcı olsa da değiyor inanın. Ben bu tarifi aşağıda verdiğim ölçülerin yarısını kullanarak hazırladım. Çünkü misafir sayım azdı. Yarım ölçü kullanmama ragmen 16 muffin kabı kullandım. Yarım ölçüyle 16 porsiyon elde edebilirsiniz yani.. Şimdiden afiyetle şekerler ;)

Malzemeler
250 gr kadayıf
125 gr tereyağı
2 yemek kaşığı pudra şekeri

Muhallebi için;
1 lt süt
3 yemek kaşığı un
2 yemek kaşığı nişasta
2 çay bardağı tozşeker
1 poşet krem şanti
100 gr labne
vanilya

Yapılışı
  • İlk önce tereyağını eritiyoruz ve içine pudra şekerini ilave ediyoruz. Kadayıfları geniş bir kaba alıp üzerine tereyağlı karışımı döküp iyice harmanlıyoruz.
  • Tereyağıyla iyice harmanlanan kadayıfları muffin kablarına koyup kenar kısımlarına bastırarak çukur oluşturuyoruz. (çay bardağının tabanıyla çukurları belirginleştirip sıkılaştırabilirsiniz)
  • Önceden ısıtılmış 200 dereceli fırında kadayıflar pembeleşene kadar pişiriyoruz.
  • Süt, nişasta, un ve şekeri bir tencerede karıştırıp pişirmeye başlıyoruz. Muhallebi kıvamına gelince ocaktan alıyoruz. 
  • Pişen muhallebinin içine krem şanti, vanilya ve labne peynirini ekliyoruz. Mikserle güzel bir şekilde çırpıyoruz.
  • Kızaran kadayıflar soğuduktan sonra kalıplardan çıkarıp içlerini muhallebiyle dolduruyoruz. (Muhallebiyi buzdolabında bekletip sıkma torbasına koyup çanakların içini doldurabilirsiniz. Sunum olarak daha güzel)
  • İsteğe göre çeşitli meyveler veya dövülmüş fındık/cevizle süsleyebilirsiniz.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder